Dle průzkumu si Češi stále více pořizují svou dovolenou na internetu (již více než 30 % respondentů) a více než čtvrtina obyvatel využívá aktuální nabídky slevových portálů, a to i v případě dlouhodobějších pobytů ve vyšší cenové hladině. „Od začátku letošního roku registrujeme zvýšený zájem zákazníků o zahraniční pobytové zájezdy do vzdálenějších destinací (hitem je například 4denní poznávací zájezd do Toskánska a Florencie), výrazně se však oproti minulému roku zvedl i prodej tematicky zaměřených víkendových pobytů v tuzemsku, jako jsou například wellness víkendy ve vybraných apartmánech v západočeských lázních nebo pobyty na jižní Moravě s ochutnávkou vína. Podobným akcím jako je ta dnešní, jsme se doposud nevěnovali. Jsme si však plně vědomi toho, že je potřeba budovat si pozitivní image napříč všemi zájmovými skupinami, které s naším podnikáním souvisí,“ doplnil výkonný ředitel slevového portálu PEPA.cz Petr Sýkora.
výkonný ředitel slevového portálu PEPA.cz Petr Sýkora.
Slevové portály se objevily jako zcela nový fenomén nakupování na internetu na začátku roku 2010 i v České republice, přičemž ve světě je zákazníci využívají již více než deset let. Na slevových portálech utratili Češi v loňském roce více než 3,3 miliardy korun. Portál PEPA.cz funguje v Česku čtyři roky a ihned po spuštění se dostal mezi pět největších tuzemských slevových portálů. V loňském roce se vyšplhal obrat portálu PEPA.cz ke 300 milionům korun, přičemž v prvním čtvrtletí 2014 se zvedl obrat o 50 procent.
O realizaci průzkumu
Průzkum na téma „Dovolená a objednávání zájezdů“ realizovala společnost Fruit Factory s.r.o. na základě zadání portálu PEPA.cz ve dnech 15. až 20. června 2014. Celkový vzorek 500 respondentů zahrnoval lidi ve věku od 18 do 60 let a šlo o reprezentativní kvótní sběr podle pohlaví, věku a vzdělání