ijournal.cz

Společnost Nestlé slaví 150 let

red Zdroj: Nestlé 21.6.2016 Významné osobnosti, veřejné projekty

Oslavy 150 let Nestlé vrcholí: ve čtvrtek, 16. června 2016 představilo Nestlé ve společnosti partnerů a vybraných hostí svůj „Recept na úspěch“. Jaký je? „Naší firmu po celém světě provází dva hlavní elementy: chuť objevovat a vynalézat a osobní nasazení lidí,“ říká generální ředitel Nestlé Česko a Slovensko, Torben Emborg. Díky 150 let trvajícímu podnikatelskému duchu a invenci je Nestlé nyní největší potravinářskou firmou na světě i v České a Slovenské republice.

logo
Kvalita a marketingová strategie i před 150 lety

Když v roce 1866 američtí bratři Pageové přivezli ze zámoří do Švýcarska technologii výroby sušeného mléka, asi netušili, jak se podnikání, které založili, jednou rozroste. Kousek od nich ve Švýcarsku podnikal ve stejné době Henri Nestlé, v Německu vyučený lékárník. Toho proslavila první průmyslově vyráběná dětská výživa.

Už na počátku minulého století mělo Nestlé mnoho společného s tím, jaká je firma dnes: šlo o globální firmu (exportovala do Ameriky i Asie, továrny měla např. i v Austrálii), která chytře využívala marketingu (Henri Nestlé vytvořil z rodinného erbu první logo a trval na jeho používání na všech výrobcích). Společným znakem byla také kvalita výrobků. „Nestléova mléčná moučka“ pomohla snížit dětskou úmrtnost a předznamenala současné zaměření společnosti na výživu, zdraví a vyvážený životní styl.

Recept na úspěch na dalších 150 let?

Priority Nestlé se po století a půl téměř nezměnily – stále jimi jsou kvalitní výrobky, péče o zdraví, zodpovědné podnikání a nápaditý marketing.

„Věřím v lidi, věřím tomu, že každý, kdo pracuje v Nestlé, přispěl k našemu úspěchu. Jsem přesvědčený, že tu budeme i za dalších 150 let,“ říká k tomu generální ředitel Nestlé Česko a Slovensko, Torben Emborg.

České dědictví stále žije

Nestlé na trh v České republice a na Slovensku uvádí výrobky více než 60 značek. Významná část již mnohé desítky let vzniká v českých a slovenských závodech – moravské Zoře a Sfinxu a slovenské Carpathii.

Na „české stopě“ Nestlé potkáme kupodivu ženu: Albínu Maršnerovou, která založila
čokoládav Balbínově ulici na pražských Vinohradech firmu na výrobu orientálních cukrovinek. Důležitým rokem pro firmu bylo datum 1921, kdy pro ni začal pracovat jedenadvacetiletý student, Zdenek Rykr. Vytvořil proslavené logo Orion, čokoládovou hvězdu, ikonický obal na tyčinku Kofila a mnoho dalších nádherných designů, log a (řečeno dnešním jazykem) marketingových kampaní. Rykrovo dílo nyní vystavuje Národní galerie v Praze.

kofila
















Značka Orion má nyní domov v olomoucké Zoře, která ročně vyrobí více než 43 000 tun čokoládových cukrovinek.

Kořeny nedalekého závodu Sfinx v Holešově sahají ještě dál než samotné Nestlé – cukrovinky vyrábí již 153 let! Mezi nejslavnější sladké dobroty nyní patří Lentilky, Bon Pari či Hašlerky.

Dalším důležitým místem současného Nestlé v tuzemsku je závod Carpathia ve slovenské Prievidzi – zde našly domov značky Maggi a Carpathia.


Nestlé současnosti

Dnešní Nestlé si moc dobře uvědomuje, že dobře prodávat dobré výrobky nestačí. Své podnikání podřizuje konceptu Vytváření sdílených hodnot, aby prospívalo nejen akcionářům, ale i okolní společnosti.

Jednou ze základních ingrediencí Receptu na úspěch tak je podpora správného stravování a vyváženého životního stylu dětí prostřednictvím programu Nestlé Healthy Kids. Ten přináší na základní školy nutriční vzdělávání a pomáhá dětem orientovat se ve výživě. Letos jím projde v ČR 25 000 dětí. 

Recept na úspěch v budoucnu si nelze představit bez podpory mladých talentů, tomu se zase věnuje program „Nestlé needs YOUth“. Ten umožňuje mladým lidem získat praktické zkušenosti a nastartovat profesní kariéru. V rámci Aliance pro mladé s Nestlé jen v České republice a na Slovensku spolupracuje více než 50 firem.

Více k  Receptu na úspěch Nestlé se můžete dozvědět zde nebo v krátkém videu.

 receptNestlé














ČR a SRhistorie













milníky historie

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Nestlé