„Jsme velice pyšní, že jsme u většiny našeho denimového oblečení použili výrobní procesy, jež mají malý dopad na životní prostředí. Jde o velký krok ke splnění našeho cíle, a totiž aby do roku 2020 bylo 80 % veškerého oblečení značky Lindex vyráběno udržitelnějšími postupy,“ říká Anna-Karin Dahlberg, manažerka podpory výroby u společnosti Lindex.
Některé ze stylů v kolekci Better Denim jsou zcela udržitelné: jsou vyrobeny z organické bavlny, mají udržitelné doplňky a jsou vyrobeny pomocí procesů, jež šetří vodu, energie i chemikálie. Všechny džínsy s pěti kapsami mají velikost natištěnou v pase, což snižuje spotřebu papíru, neboť tak není zapotřebí používat cedulky a štítky s velikostmi. Visačky u zcela udržitelných džínsů jsou vyrobeny z recyklovaného papíru a k oblečení jsou přichyceny pomocí šňůrek z organické bavlny. Některé džínsové kalhoty jdou ve své udržitelnosti ještě dál: mají udržitelné doplňky, jako jsou zipy, knoflíky, cvočky a nášivky.
Společnost Lindex v kampani Better Denim také představuje svoji první *upcyklovanou položku – tenisky vyrobeny ze znovu použité džínsoviny. Všechny části těchto bot jsou udržitelné: džínsovinu jsme získali od spotřebitelů prostřednictvím sběru šatstva k opakovanému použití a recyklaci, který probíhá v prodejnách Lindex. Šatstvo třídí švédská organizace Myrorna, jež se zabývá použitým oblečením.
Džínsové tenisky jsou vyrobeny ve spolupráci mezi společností Lindex, organizací Myrorna a Fair Unlimited.
Kampaň Better Denim společnosti Lindex probíhá ve všech prodejnách Lindex a na webu Lindex.com od 17. února. Inspirujte se zde
Fotografie: Joel Rhodin
CD: Mooks Hanifiah, Wednesday Agency
Modelka: Cora Emmanuel
Styling: Morgan Pilcher
Vlasy: Erika Svedjevik
Líčení: Linda Öhrström
*Upcycling – upcyklace( rovněž známá jako kreativní opakované použití) je proces, při němž se vedlejší produkty a odpadový materiál přetváří v nové materiály nebo výrobky vyšší kvality či takové výrobky, jež mají vyšší ekologickou hodnotu.
Více informací naleznete na adrese www.lindex.com