ijournal.cz

První evropská, plně elektrická, výletní loď Bella Bohemia již brázdí vody Vltavy

red Zdroj: VERA HAMPL ARCHITECTS s.r.o. 15.8.2020 Zajímavosti

„Bella Bohemia“

Její provoz je bezemisní, protože veškerý provoz plavidla včetně pohonu je obstarán bateriemi o celkové kapacitě 100 kWh. Těmito bateriemi protéká napětí 600 voltů. Jako pohon pro toto plavidlo byly použityVoith inline thrustery / propulsory s maximálním výkonem 2 x 55 kW. Jedná se o elektrické motory se schopností otáčení 360°, čímž je zaručena výborná manévrovatelnost. Tento typ elektrických motorů se používá na luxusních jachtách a námořních lodích jako dokormidlovací zařízení, ale jako hlavní pohon byl použit vůbec poprvé.

 Bella Bohemia (1)


Bella Bohemia byla vyrobena na míru jako osobní loď na vyhlídkové plavby v centru Prahy. V běžném provozu při 50 % výkonu motorů vydrží loď jezdit přes 6 hodin. Nabíjení ze břehu trvá kolem 3 hodin. Z bezpečnostních důvodů jsou na plavidlu také 2 dieselagregáty, které jsou schopny dobíjet baterie a pokrýt veškerou spotřebu i při plném výkonu. Tyto generátory dokážou baterie plně dobít za méně než hodinu. Při plném zatížení vydrží kapacita baterií na hodinový provoz.

 Bella Bohemia (3)

Bella Bohemia (2)

Bella Bohemia (4)

Přednostmi lodě jsou především tichost, lehkost (díky použití hliníku jako základního stavebního prvku), ekologičnost a okouzlující panoramatický výhled z horní paluby, díky celoproskleným stěnám. Pluje celoročně (plně vyhříváno, klimatizováno) na již zmíněných pravidelných okružních plavbách, lze   pronajmout pro soukromé akce. Vnitřní paluba lodi je s kapacitou až 250 míst. Kotví v přístavišti Kampa.

Vera_Hampl
Za celým projektem, na jehož konci je výsledek několikaleté práce, stojí tým architektonického studia včele se sympatickou dámou Verou Hampl (hlavní architekt pro ČR). Vystudovala architekturu a urbanismus na univerzitě Santa Úrsula v Riu de Janeiru (1995), kde pokračovala i v postgraduálním studiu interiérového designu na univerzitě Pontifícia Católica (1998). Několik let strávila na stážích v ateliérech Ruye Ohtakeho, India da Costy a Edisona Musy, kde také svou zahájila profesní kariéru.

Po přesídlení do České republiky pracovala pro fimu Lewis & Hickey, aby v roce 1999 založila vlastní architektonickou kancelář Casa Rio. Její návrhy rodinných domů, komerčních i administrativních prostor a nejrůznějších interiérů byly realizovány v Brazílii a České republice.

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: VERA HAMPL ARCHITECTS s.r.o.