Společnost KIA MOTORS CZECH překonala hranici 100 tisíc vozů prodaných na českém trhu a v letošním roce očekává poprvé ve své historii prolomení hranice 9 tisíc vozů prodaných během jednoho roku. Automobilka Kia nabízí své vozy v České republice od roku 1994, ve kterém zde prodala prvních 201 vozů modelu Sephia. Od této doby si modely značky Kia pořídilo více než 100 tisíc zákazníků, kteří si mohli během let vybírat téměř z dvaceti různých modelů.
„Jsme velmi rádi, že jsme symbolickou hranici 100 tisíc prodaných vozů v České republice překonali zrovna v letošním roce, který je pro značku Kia z mnoha důvodů přelomový. Náš model Niro se stal Ekologickým autem roku 2017 v České republice a také se zapsal do České knihy rekordů. Rozšířili jsme nabídku našich ekologických modelů a s modelem Stonic vstoupili do rychle rostoucího segmentu malých SUV. Především jsme však uvedli na trh dlouho očekávaný fastback Kia Stinger, jehož cílem je zcela změnit image značky Kia mezi širokou veřejností,“ říká Arnošt Barna, pověřený generální ředitel KIA MOTORS CZECH.
Kia se zvláště během poslední dekády v Česku i ve světě etablovala jako značka nabízející velmi kvalitní vozy s jedinečnou 7letou zárukou a s moderním a nezaměnitelným vzhledem nesoucím designérský rukopis Petera Schreyera. V posledních letech si mezi automobilovými fanoušky získává stále větší respekt také jako automobilka, jejíž vozy se vyznačují perfektním vyladěním jízdních vlastností, na čemž má velkou zásluhu konstruktérský tým kolem jedné z největších konstruktérských autorit, Alberta Biermanna. Vozy Kia jsou tak v současnosti navrhovány a konstruovány největšími evropskými automobilovými kapacitami s cílem vyrábět jedinečné modely, které snesou pouze nejvyšší možné srovnání.
Navržen Evropany pro Evropany – přelomový model cee’d vládne prodejům Kia už 11 let
Historicky nejúspěšnějším modelem značky KIA v České republice je model cee’d, který si od svého uvedení na trh koncem roku 2006 pořídilo téměř 37 tisíc zákazníků. Právě model cee’d, který se vyrábí ve slovenské Žilině a na který Kia poprvé v historii začala nabízet přelomovou 7letou záruku, zahájil prodejní ofenzivu značky na českém trhu. V prvních letech po svém uvedení tvořil více než polovinu všech prodejů automobilky v České republice a během pouhých dvou let zde pomohl zdvojnásobit tržní podíl a plně ji etablovat jako zavedenou a respektovanou značku. V roce 2008 byl cee´d zvolen Autem roku v České republice a vrcholu dosáhla jeho obliba v roce 2010, kdy si ho pořídilo celkem 4 228 zákazníků. S tržním podílem 13 % byl tak cee´d mezi vozy nižší střední třídy druhým nejprodávanějším modelem v segmentu C. V současnosti je na českém trhu v prodeji facelift druhé generace tohoto úspěšného modelu a Kia v příštím roce plánuje uvedení velmi očekávané třetí generace. Budoucí směr vizuálního vývoje modelu cee’d přitom Kia představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu v podobě studie Proceed.
Revoluce v designu vozů SUV – Sportage byla prvním vozem Kia s puncem Love Brand
Historicky druhým nejoblíbenějším modelem značky Kia na českém trhu je populární SUV Kia Sportage, které si již pořídilo téměř 15 tisíc zákazníků. V současnosti je na českém trhu v prodeji již čtvrtá generace Kia Sportage. Obliba tohoto modelu prudce vzrostla s uvedením třetí generace na český trh v roce 2010, na jejímž designu se již naplno projevil rukopis designérské legendy, Petera Schreyera. Zatímco před jeho příchodem byla Kia vnímána jako výrobce kvalitních, ale málo atraktivních vozů, jeho příchod změnil od základů image značky ve světě i v České republice. S modelem Sportage třetí generace bez jakýchkoli pochybností dokázal, že design prodává. Smělý sportovní vzhled okamžitě zaujal i české zákazníky. Zatímco v roce 2009 se na českém trhu prodalo 480 vozů druhé generace, v roce 2011 to již bylo 1 501 vozů třetí generace. Kia Sportage je od té doby nejvýraznějším modelem značky a dlouhodobě si udržuje pozici druhého nejprodávanějšího modelu automobilky na domácím trhu. V roce 2016 byla na český trh uvedena již čtvrtá generace tohoto jedinečného SUV, díky které si Sportage upevnila své výsadní postavení v portfoliu značky Kia, když se její prodeje meziročně zvýšily více než o třetinu.
Připravena čelit výzvám budoucnosti – Kia posiluje image a vstupuje do nového segmentu
V současnosti značka Kia prochází další fází proměny své image a soustředí se na budoucí výzvy, mezi něž patří ekologičtější výroba vozů a čistší mobilita. Českým zákazníkům tak nabízí celkem tři modely s elektrickým či hybridním pohonem. Jde o elektromobil Kia Soul, plug-in hybridní verzi manažerského sedanu Kia Optima a hybridní a plug-in hybridní verze městského crossoveru Kia Niro, který je Ekologickým autem roku 2017 a Nejúspornějším hybridem v reálných podmínkách v České republice. Tyto modely přitom brzy doplní další vozy na hybridní pohon. Kia tak plánuje v budoucnu upevnit svoji pozici v segmentu hybridních vozů, kde jí v současnosti dlouhodobě patří třetí místo.
Smělou víru v to, že budoucnost nepatří pouze ekologickým vozům s minimálními emisemi, ukázala automobilka Kia hrdým uvedením své nové vlajkové lodi, fastbacku Kia Stinger. Model odkazující na ikonická Gran Turisma z 60. a 70. let 20. století, je k dispozici s pohonem všech nebo zadních kol a v nejvyšší specifikaci GT také s motorem 3,3 l V6 T‑GDI. Právě tímto modelem zahajuje v roce 2017 Kia druhou fázi přeměny své image a dokazuje, že je připravena pustit se do boje o zákazníky v prémiovém segmentu, který byl dosud doménou evropských automobilek. Díky týmu evropských konstruktérů a designérů, kteří v minulosti stáli za vývojem celé řady úspěšných vozů evropských automobilek, k tomu má Kia ty nejlepší předpoklady.