Partnerství Pampers a UNICEF ochránilo za 15 let své existence přibližně milion novorozených dětí po celém světě před mateřským a novorozeneckým tetanem (MNT). MNT je jedním ze zbytečných a jednoduše vyhnutelných smrtelných onemocnění, kterému lze úspěšně předcházet imunizací pomocí očkování a dodržováním hygienických postupů při porodu. Mise, na kterou se značka Pampers a organizace UNICEF vydaly, navíc dokázala eliminovat mateřský a novorozenecký tetanus ve 26 zemích světa a zachránila tak odhadem na 100 milionů žen a jejich novorozených dětí.
V roce 2006 spojily značka Pampers a UNICEF své síly s vizí společného cíle – chránit matky a jejich děti před smrtícím mateřským a novorozeneckým tetanem. Partnerství vzniklo s příslibem, že pokaždé, když bude zakoupen balíček plenek Pampers s logem UNICEF, bude neziskové organizaci UNICEF darována jedna vakcína proti MNT. Tento jednoduchý princip zapojil spotřebitele do boje proti MNT. I díky nim se podařilo dosáhnout takového úspěchu.
Značka Pampers a nezisková organizace UNICEF uspořádaly panelovou diskuzi, která bilancovala toto 15leté partnerství. Na akci se představili řečníci Ranya Shamoon, senior viceprezidentka Baby Care Europe ze společnosti Procter & Gamble a Carla Haddad Mardini, ředitelka soukromého fundraisingu a partnerství v UNICEF. Zapojili se také odborníci Linda Scott, emeritní profesorka z Oxfordské univerzity a Dr. Azhar Abid Raza, specialista na imunizaci matek a dospívajících v UNICEF.
Řečníci se společně podělili o své zkušenosti a načrtli budoucí cestu partnerství.
Ranya Shamoon, senior viceprezidentka Baby Care Europe ve společnosti Procter & Gamble, podotkla: „Spojením svých sil dokázali Pampers a UNICEF provést velkou a dlouhodobou změnu, která má přímý dopad na životy nespočetného množství rodin na celém světě. Rádi bychom při této příležitosti poděkovali všem, kteří pracovali v terénu, abychom eliminovali MNT, a všem, kteří nás podporovali na naší cestě ke zlepšování světa každého dítěte. Společně jsme změnili život matek a kojenců nejen v uplynulých letech, ale i budoucím generacím. Toto spojenectví je skvělou ukázkou toho, jak P&G a Pampers Vedou s láskou.”
Carla Haddad Mardini, ředitelka soukromého fundraisingu a partnerství v UNICEF, dodala: „Naše partnerství s Pampers během posledních 15 let přispělo k záchraně téměř jednoho milionu novorozenců před tichým zabijákem – mateřským a novorozeneckým tetanem. Zakoupili jsme více než 300 milionů vakcín, které byly použity k ochraně 100 milionů žen a jejich dětí. S podporou společnosti Pampers a dalších partnerů se počet úmrtí novorozenců na tetanus ročně snižoval o více než 60 %. Tato podpora byla o to důležitější, když celý svět zasáhla pandemie COVID a hrozilo, že naruší průběh imunizačních služeb proti MNT, a zvrátí tak těžce dosažený pokrok v očkování dětí základními vakcínami. Dlouhodobé spolupráce se značkami, jako je Pampers, jsou vynikajícím příkladem toho, jak může UNICEF ve spolupráci se soukromým sektorem oslovit ty nejzranitelnější z nás a zajistit, aby každé dítě nejen přežilo, ale i prosperovalo.”
Linda Scott, emeritní profesorka z Oxfordské univerzity, také podotkla: „Když jsme posledních 15 let úzce sledovali partnerství Pampers-UNICEF, zjistili jsme, že k úspěchu a pozitivnímu dosahu této aliance přispělo mnoho faktorů. Především vzájemné odhodlání věnovat se péči o matku a dítě umožnilo oběma organizacím rozvíjet pracovní vztah založený na důvěře, spolupráci a společném cíli. Slib 1 balení plenek = 1 vakcína, byl skvělým rozhodnutím, které byl pro veřejnost a spotřebitele transparentní a konkrétní. Jasně definovaný slib navíc zajistil odpovědnost – ambiciózní záměr a průběh plnění tohoto slibu nám všem ukázaly, čeho všeho lze dosáhnout, když organizace efektivně spolupracují.“
∗∗∗
Před více než 60 lety se značka Pampers zavázala ke zlepšování světa všech dětí na planetě. Partnerství Pampers a UNICEF je skutečným příkladem dobra, který zdůrazňuje, že když se spojíme, dokážeme více a s lepšími výsledky, které mají skutečný pozitivní dopad na život matek a dětí po celém světě.
Mimořádné události roku 2020 zdůraznily, že značky a společnosti nesou odpovědnost za společnost a svět kolem nás. Partnerství Pampers a UNICEF je součástí pokračujícího závazku společnosti P&G, který dbá na pozitivní rozvoj komunit, a který spadá do ambiciózního projektu 2 021 Dobrých skutků v roce 2021.