V letošním roce proběhne první ročník soutěže o nejlepší obalové řešení – PACKSTAR 2015. Jedná se o jedinou obalovou soutěž na českém a slovenském trhu, kde budou přihlášené obaly produktů hodnotit přímo jejich uživatelé.
S obaly se setkáváme téměř na každém kroku, v současné době tvoří nezbytnou součást mnoha produktů. Zkuste si položit otázku, kdy naposledy jste si koupili produkt, který nebyl zabalen? Kromě pár komodit je zabaleno téměř vše. I když to na první pohled nemusí být zřejmé, hrají obaly důležitou roli v životě každého z nás. Právě z těchto důvodů se skupina ATOZ Packaging rozhodla připravit projekt, jehož cílem je vyzdvihnout a propagovat nejlepší a inovativní obalová řešení na trhu.
Jednotlivé obaly budou hodnoceny nejen z pohledu odborníků posuzujících splnění všech potřebných požadavků, ale i samotných uživatelů. Právě spojení těchto dvou pohledů zajistí výběr opravdu toho nejlepšího z nejlepších. Spotřebitel/uživatel nedělá rozdíly mezi produktem a jeho obalem. To, co si myslí o obalu, je často přeneseno na to, co si myslí o produktu jako takovém. Výstupy z hodnocení proto přinesou samotnému výrobci obalu i baleného zboží cennou zpětnou vazbu, kterou může využít nejen pro své marketingové aktivity, ale i pro další zvyšování prosperity společnosti a její image v očích veřejnosti.
Do soutěže mohou své obaly přihlásit výrobci baleného zboží, distributoři, dodavatelé obalů či obalových materiálů, reklamní agentury, agentury obalového designu nebo designeři a firmy poskytující služby v oblasti balení. Na výběr jsou 3 soutěžní kategorie: spotřebitelské, skupinové a přepravní obaly. Uzávěrka přihlášek je 30. dubna 2015.
Po květnovém hodnocení ze strany odborníků, bude následovat marketingový výzkum, v rámci kterého budou již reálné vzorky přihlášených obalů hodnotit přímo jejich uživatelé. Celý výzkum bude zajišťovat renomovaná výzkumná agentura STEM/MARK.
Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže a předání ocenění proběhne dne 22. října 2015 v rámci třetího ročníku českého a slovenského obalového kongresu OBALKO, který si v loňském roce nenechalo ujít téměř 400 účastníků – výrobců obalů a obalových materiálů, výrobců baleného zboží, zástupců tisku a dalších odborníků věnujících se problematice obalů.