V Česku stále panují obavy z nakupování módy přes internet. Zákazníci mají strach ze špatného výběru velikosti, čekání na zboží atd. MALL.CZ se snaží zákazníkům ukázat, že nákup je lehký, že najdou vše na jednom místě a šetří čas a peníze. Pomáhají v tom například zkušební kabinky ve všech 17 kamenných prodejnách MALL.CZ.
Nákup módy online je velmi jednoduchý: zákazník si objedná oblečení nebo obuv pohodlně přes internet s vyzvednutím na některé z prodejen. Tam si zboží vyzkouší, a není-li spokojen, může ho na místě vrátit. Zboží může zákazník obdržet ještě v den objednávky, což je velká výhoda oproti nákupu na zahraničích e-shopech. Tam nejen čekáte na zboží i několik týdnů, ale odpadá i problém s vrácením nepadnoucího oblečení. Zároveň MALL.CZ spustil fashion poradnu (fashion.poradna@mall.cz), kam se mohou zákazníci obracet na fashion specialisty se svými dotazy, než se zboží rozhodnou zakoupit.
Nová prodejna MALL.CZ v pražských Holešovicích má plochu 200 m2, sklad se zázemím pro zaměstnance 380 m2. Stavební práce probíhaly na jaře letošního roku, interiér se zařizoval od června.
Designový koncept hlavní prodejny MALL.CZ navrhl Vladislav Toulec a Ivan Šmejc ze studia Toulec architekti. Ti svůj návrh založili na čistém, praktickém a neagresivním designu, který si kladl za cíl vytvořit kultivované a klidné prostředí pro osobní kontakt se zákazníky. Vybrané zboží je prezentováno stylově jednotně na stěně, kterou architekti nazvali Mall Wall. Nedílnou součástí konceptu je i přilehlý sklad, který je proti běžným zvyklostem prosklený směrem do ulice. Fasáda není opatřena zaslepujícími polepy, je tak možné do skladu volně vidět z ulice a naopak. Na zemi září červená podlaha. „Sklad je zde chápán jako srdce celého dokonale zvládnutého logistického systému, ve kterém není třeba nic před klienty skrývat. To vše je v ostrém kontrastu s obdobnými prostory konkurenčních společností,“ doplňuje Vladislav Toulec. Ateliér Toulec architekti se též podíleli na návrhu nových kancelářských prostor společnosti MALL.CZ v budově Gen.
Budova Gen, v níž je prodejna a kanceláře MALL.CZ, je součástí ArtGenu, netradičního architektonického projektu dvou administrativních budov. Je výjimečný architekturou a strategickou polohou v těsné blízkosti historického centra Prahy. Jeho umístění v pražských Holešovicích, přímo na severojižní magistrále, zajišťuje všem nájemcům komplexu skvělou dopravní dostupnost a nepřehlédnutelnost. Za pár minut se k ArtGenudostanete od stanice metra Vltavská. Budova Gen, ve které sídlí MALL.CZ, má několik teras, jejichž nedílnou součástí je rovněž zeleň a odpočinkové zóny pro tým. Interiéry i exteriéry ArtGenu dnes slouží jako galerie, ve kterých jsou vystavována díla především mladých českých umělců. Vizí ArtGenu je, aby zaměstnanci firem v komplexu mohli žít, nikoli jen dojíždět za prací. „Jsme velmi potěšeni, že i naši nájemci, jako je MALL.CZ, převzali tuto filozofii a své prostory si vybavují unikátními malbami a originálními doplňky,“ dodává Milena Doubková, Senior Sales Manager projektu ArtGen ze společnosti PPF Real Estate.
MALL.CZ prodává značkovou módu od roku 2012. Nakupuje pro 5 zemí, kromě ČR i pro pobočky na Slovensku, Polsku, Maďarsku a Slovinsku. MALL.CZ má nejširší nabídku nejznámějších světových značek, nejnovější a ucelené kolekce a zajímavé cenové nabídky.
MALL.CZ má skladem 120 tisíc kusů zboží a 10 000 druhů zboží. Z toho 800 modelů kabelek, 3000 triček, více než 2000 různých modelů bot. Přes MALL.CZ se prodá 4500 párů obuvi za měsíc, 1500 kusů kabelek, 1000 šatů, či 2500 triček.
Oddělení Fashion začínalo s několika značkami dámské, pánské, dětské módy, obuvi a doplňků. Postupně se nabídka rozšířila o nové značky a kategorie. V tuto chvíli je to více než 70 světových značek, mezi ně patří Gant, Chaps, Geox, Peak Performance, Diesel, Lacoste, Desigual, PepeJeans, s.Oliver, Timberland, U.S.polo, Brave Soul a další, přičemž na 11 z nich má MALL.CZ exkluzivitu. Jsou to Gant, Chaps, s.Oliver, Geox, Diesel, Peak Performance, Primigi, Brave Soul, Angels Face, Bessie London a Met Jeans. Na podzim se chystají další značky Nautica a Barbour.
Nejsilnější kategorií v sekci Fashion je možná překvapivě obuv. Následují svršky, tedy trička, topy, košile. Neméně velkou kategorií jsou kabelky, doplňky a spodní prádlo.
I v prodejích MALL.CZ se projevuje styl v oblékání Čechů. Oproti ostatním zemím v Evropě je u nás stále oblíbený „outdoor“, rádi nosíme zboží basics, kde je viditelné logo značky, jedná se hlavně o trička, mikiny a svetry. „Na druhou stranu je ale vidět, že se Češi pomalu zajímají o nové trendy ve světě, více kombinují. I muži změnili styl oblékání, vyměnili trička za košile a sandály za polobotky,“ říká Markéta Wilson, Segment Manager pro Fashion MALLCZ. Pro společnost pracuje více než 3 roky, předtím se věnovala svému internetovému obchodu s módou. „Módu miluji, zajímá mě odjakživa. Zajímá mě, jak se stále mění trendy v oblékání, vybírání nových kolekcí. Pro mě znamená pohybovat se v tomto segmentu získání obrovské zkušenosti.“
MALL.CZ uzavřel řadu partnerství s mimořádnými projekty a aktivitami. Stal se partnerem uznávaných akcí Czechoslovak Top Model a Muž roku, v oblečení z MALL.CZ vystupují Simona Krainová a Nikol Kruželová. Pro focení na nový vizuál letošního ročníku od září budeMALL.CZ součástí všech castingů po celé ČR a Slovensku, stejně tak jako při finále. Současně spolu s českou návrhářkou Ivou Burketovou a značkou ODIVI vytvořili mini set (tílko a batoh) pro všechny semifinalistky této soutěže. V soutěži Muž roku 2015 MALL.CZobléká všechny finalisty pro focení kalendáře, na módní přehlídky a na finále 21. 8.
Dalším z projektů je partnerství v soutěži Sestřička roku, která se koná v říjnu tohoto roku. I zde MALL.CZ oblékne všech 15 finalistek. A posledním je projekt ve spolupráci s FC Bohemians- Klub fanoušků Bohemians při příležitosti výročí klubu. MALL.CZ má exkluzivně model bot americké značky KangaROOS s logem klubu fanoušků. V nabídce MALL.CZ budou od srpna.