ijournal.cz

Nové kolekce na Fashion shake XVII v concept storu La Gallery Novesta

red Zdroj: La Gallery Novesta 11.5.2015 Móda, obuv, doplňky

V concept storu La Gallery Novesta se konal v pořadí již sedmnáctý Fashion shake XVII. Během tohoto speciálního večera, jehož cílem je podpořit lokální módu, se představili celkem čtyři designéři. Příchozí hosté tak mohli zhlédnout nejnovější kolekce šperkařky Kláry Šípkové a modely Markéty Kopecké, Kataríny Halasové a Jakuba Polanky.

Cílem večerů s názvem Fashion shake je šířit povědomí o českém a slovenském módním designu mezi veřejnost a i nadále podporovat lokální designéry v jejich tvorbě. Svou nejnovější kolekci proto měli možnost uvést hned čtyři módní návrháři, konkrétně Klára Šípková s kolekcí šperků Structures a oděvní designéři Markéta Kopecká tvořící pod značkou REETIMEE, Katarína Halasová tvořící pod značkou MUSA a Jakub Polanka.

Ma6

Klára Šípková patří mezi výrazné zástupce současného českého moderního šperku, za svou tvorbu byla několikrát nominovaná na cenu Czech Grand Design. Okouzlení rotačním pohybem materiálu v továrně specializující se na výrobu pružin se stalo úvodním motivem ke vzniku představené kolekce šperků s názvem Structures. Zahrnuje prsteny, náramky a nově i náhrdelník Nekonečný z opakujících se cyklů, tvořících živé a příjemně pohyblivé struktury. „Na pružině obdivuji její symboliku nekonečna. Šperky umocňují téma věčnosti a neustálého vývoje svou nekompromisní do sebe uzavřenou kresbou bez definice počátku a konce,” říká Klára Šípková.

Pod značkou REETIMEE [rétymé] tvoří Markéta Kopecká, která se po desetiletém působení v Paříži zabydluje v ateliéru Black Pin v Celetné ulici. Grafické členění oděvu, jež dovoluje tvarovat a zároveň zdobit postavu, je Markéty rukopisem. Ve své tvorbě propojuje elegantní couture s ležérností urban stylu. Pro toto jaro/léto vytvořila minikolekci, v níž se prolínají lehké, přírodní materiály, jako je hedvábí a bavlna, s technickým povrchem zalakovávaných textilií. Tmavě fuchsiová barva protíná jinak umírněné tóny béžové, pudrové a černé. „Inspirací mi byla dívka v lehkých splývavých šatech, která se chystá nasednout na svůj skútr, aby vyrazila do víru města. Svoboda a volnost materiálů, jež rozevlává vítr, je chráněna ochrannou skořápkou,” vysvětluje Markéta Kopecká.

MarketaMa2

















Katarína Halasová, absolventka módního designu ve Vídni, tvoří pod nově založenou značkou MUSA. Inspirací k první kolekci na aktuální jaro/léto se pro Katarínu stala díla portugalské umělkyně Heleny Almeidy spolu s její experimentální sérií černobílých fotografií se známou modrou Yvese Kleina. V kolekci převažují přírodní úpletové materiály a plátna v modré, bílé a černé barvě. „Mým záměrem je, aby modely značky MUSA vyprávěly příběh, odrážely pocity, neztrácely srdce a přitom byly funkční a nositelné zároveň. Moje oděvy jsou určené ženám, které nechtějí splývat s davem a oceňují originalitu a zajímavé střihové řešení,” popisuje Katarína Halasová.

MusaMusa4

















Český designér žijící a tvořící současně v Praze a Paříži Jakub Polanka představil kolekci plnou splývavých hedvábných sukní, jemných batistových hazuk a košilových šatů, doplněnou o jeansové vesty. Barevně ji ladil od bílé přes barvu kapučína, starorůžovou, fialkovou až po temnější odstíny petrolejové a šedé. „Nová kolekce vznikala s vizí ženy procházející se po pláži kdesi na jihu Francie. Je již léto, ale žádné palčivé horko. Vítr ve vlasech a nohy ve vlnách… Má na sobě oblečení, ve kterém si ráno zašla na trh pro čerstvou zeleninu a ryby. Oděv, ve kterém si sednete na kávu, oděv, ve kterém popíjíte růžové víno a tančíte s přáteli… Oděv, ve kterém se líbáte, než se on vytratí do noci…” komentuje svou inspiraci Jakub Polanka.

Exkluzivně pro Fashion shake XVII. vznikly také nové vizuály, které nafotil Jak Kroček. Před objektiv se pro tentokrát postavila éterická Marcela Křížová, designérka, která na posledním Fashion shaku představila kolekci No. 01 a která je rovněž zodpovědná za chod obchodu La Gallery Novesta. Dále také pokračuje spolupráce s partnery, jimiž jsou Lancôme s ambasadorkou Lucií Hruškovou Gibodovou a Nespresso, které během večera představil nejnovější přírůstek v řadě kávovarů PIXIE CLIPS, jenž můžete převlékat podle vkusu a nálady, aneb Style it as you want. 


Fashion shake je volně přístupný veřejnosti, další proběhne na podzim.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: La Gallery Novesta