Řídíte jako žena?! U společnosti Uber máte zelenou! Dělat za volantem něco „jako žena“ totiž není urážka, právě naopak. Partnerské řidičky Uber v Praze svojí bezpečnou a spolehlivou jízdou hravě porážejí motoristické dovednosti nejednoho muže – i proto si v uplynulých 12 měsících vyjezdily průměrné hodnocení 4,81 hvězdičky (z 5 možných) a dokázaly tak o tři setiny porazit i průměrné 4,79 hvězdičky „silnějšího pohlaví“. TOP 3 nejčastějšími důvody, které lákají stále více žen, aby jezdily v dresu společnosti Uber je především 100% flexibilní skloubení s časem věnovaným rodině a získání dodatečného příjmu, příležitost potkávat a povídat si se zajímavými lidmi, ale i „čistá hlava“ po návratu domů. Počet Uber žen tak již třetím rokem překračuje hranici 15 % z celkového počtu řidičů. Díky tomu Česká republika obhájila ve středoevropském regionu pomyslné první místo. Motivovat další ženské duše mají nově Uber ombudsmanky – zkušené partnerské řidičky, které si díky spolupráci s Uberem dokázaly změnit život k lepšímu.
„Auto přináší svobodu. Díky Uberu si tento pocit teď mohou ženy nejen užít, ale navíc si přivydělat a vylepšit tak domácí rozpočet. Spolehlivé digitální technologie, které jsou přitom uživatelsky velmi přátelské, navigují partnerské řidičky i ve složitých dopravních situacích. Chce to tak jen otevřenou mysl a zdravé sebevědomí. S ostatním pak začínajícím kolegyním ochotně pomůže náš tým ombudsmanek,“ říká tisková mluvčí společnosti Uber Miroslava Jozová.
„Carmen, Jitka, Olga i Tereza jsou jedny z našich nejlepších partnerských řidiček. Nejvyšší hodnocení si vyjely ohleduplným stylem jízdy, spolehlivostí a příjemným, empatickým vystupováním. Právě toto je základ, jak se stát nejlépe hodnocenou partnerskou řidičkou,“ dodává Miroslava Jozová. Díky svým zkušenostem dokáží tyto ženy využít všechny příležitosti, které jim ježdění nabízí. Nejsou totiž nijak vázány pevnou pracovní dobou. Mohou se naplno věnovat rodině a aplikaci zapnou, až když mají čas. Například odvezou syna nebo dceru na kroužek a místo toho, aby čekaly hodinu a půl v nákupním centru, vozí cestující, kteří jsou poblíž.
Česká republika je mimochodem již třetí rok po sobě šampionem v počtu žen, které jako řidičky využívají aplikaci Uber. Praha hravě překoná Varšavu i Bratislavu, kde s Uberem v roli řidiček spolupracuje v průměru jen 5 % žen. V Česku je to přes 15 %. Nejvíce žen pak pro Uber jezdí v USA, kde je podíl partnerských řidiček vyšší než 19 %. „Důkazem toho, že Uber dává příležitost skutečně každému, je, že jako řidičky potkáte na platformě ženy v domácnosti, ale i vysoce postavené manažerky, které si chtějí řízením auta pročistit hlavu a přijít na jiné myšlenky. Možnost přivydělat si pak oceňují také matky samoživitelky, pro které je dodatečný příjem velmi důležitý,“ vysvětluje Miroslava Jozová. Výhodou přivýdělku u Uberu je, že není třeba velkého vstupního kapitálu. Zjednodušeně řečeno, stačí disponovat automobilem mladším 10 let a volným časem.
Ze statistik společnosti Uber vyplývá, že nejmladším řidičkám je 21 let, nejstarší dámě za volantem Uberu v Praze je 62. Typické partnerské řidičce je ale 35–45 let, jmenuje je Jana, Eva nebo Zuzana. Dostudovala minimálně střední školu s maturitou, pracuje v kanceláři nebo jako OSVČ (až 91 % řidiček má i jiný zdroj příjmu). Stará se o jedno dítě a žije s manželem nebo partnerem na Praze 4, 7 nebo 10. 50 % partnerských řidiček ale původem nepochází z hlavního města. Jako partnerské řidičky jezdí přibližně 20 hodin (1/3 řidiček najezdí dokonce méně než 10 hodin týdně).
Ženy mají v UBERu zelenou – představení českého týmu ombudsmanek
Paní Olga: Díky Uberu si plním přání
Paní Olga žije s manželem na kraji Prahy a v centru metropole provozují malou laserovou dílnu. V ní na zakázku vyřezávají vše, na co si zákazníci vzpomenou. Spolupracují s lidmi ze všech oborů a velmi často také s designéry šperků nebo studenty umění na UMPRUM. Olga má v rodinné firmě na starosti zejména účetnictví a další administrativu. Když má ale práci hotovou, již déle než rok bere své Volvo a vyráží poznávat nové lidi. Ačkoliv přes 70 % všech jízd uskuteční „domácí“, Olga má štěstí na cizince, takže za vítaný „bonus“ považuje procvičení angličtiny. Do rodinného rozpočtu za hodinu jízdy přiveze i více než 300 Kč. Vše, co „vyjezdí“, putuje do kasičky, ve které si šetří na svůj celoživotní sen, přestěhovat se s manželem do Švédska.
Paní Jitka: Potřebuji 100 % pracovní flexibilitu
Dlouhé roky se paní Jitka živí zejména prací s lidmi. Ať už je to fyzioterapie nebo finanční či realitní poradenství. Vždy to zkrátka byla žena mnoha řemesel. K Uberu ji přivedla potřeba dalšího přivýdělku, navíc možnost jezdit kdykoli na to má čas jí „sedla“ úplně perfektně. Jako svobodná máma pečující o neslyšícího syna totiž nutně potřebuje 100% časovou pracovní flexibilitu. Podle okolností najezdí až 70 hodin týdně, využívá totiž každou volnou příležitost, a to i o víkendech nebo v noci. Pocity jistoty jí dává skutečnost, že uživatelé v aplikaci Uber nejsou anonymní cestující a na rozdíl od „registrovaných“ taxíků již při nástupu do vozu ví, koho poveze. Podle Jitky oboustranné hodnocení (tj. řidičů cestujícími a naopak) navíc pomáhá zvyšovat kvalitu cestování. Aktuálně se paní Jitka může pochlubit 4,9 hvězdičky a doufá v ještě lepší hodnocení, protože si kvůli ježdění pořídila nové, větší auto a určitě plánuje jezdit i nadále.
Paní Tereza: Příležitost, která mne naplňuje
Jednou ze stálých partnerských řidiček Uber je i paní Tereza, která začala aplikaci využívat před necelým rokem. Stejně jako 90 % všech řidičů si ježděním pouze přivydělává. Mimo to se totiž věnuje zejména ekologii. Je to jedna z věcí, které se věnovala již při svém dlouholetém pobytu v Karibiku a zůstala jí dodnes. K ježdění se odhodlala krátce potom, kdy se její manžel i syn ocitli naráz v nemocnici. Aby předešla rodinným finančním problémů, začala si přivydělávat za volantem svého auta. Dočasná „brigáda“ se ale nakonec změnila v „báječnou jízdu“, při které poznává nové lidi. A protože si ráda povídá, o inspirativní příběhy prý nemá nouzi. Navíc jak říká, kdo by nechtěl každý den projíždět tím nejkrásnějším městem na světě. Nejčastěji jezdí přes týden, a když má čas, tak i v noci. Lidé ji nejčastěji chválí za perfektní styl řízení – i proto si vyjezdila vysoké hodnocení: 4,9 hvězdičky z 5 možných.
Slečna Carmen: Přivezla jsem si přátele
Carmen začala využívat aplikaci jako řidička na začátku června 2016. V té době pracovala jako obchodní zástupce, její zaměstnavatel jí ale mzdu nevyplácel pravidelně. Když tedy pak našla nabídku stát se partnerskou řidičkou Uberu, velmi ji zaujalo, že se peníze za uskutečněné jízdy vyplácí pravidelně každý týden. V její finanční situaci to pro ni byla velká pomoc. Začala proto jezdit několikrát týdně a baví ji to dodnes. Díky Uberu si navíc našla lepší práci. Několik měsíců totiž jezdila naplno, finančně nestrádala, a díky časové flexibilitě mohla jezdit na pohovory a hledat novu vysněnou práci. V současné chvíli nakupuje mediální prostor, ale zároveň dál jezdí jako partnerská řidička Uber. Podle jejích slov je to ideální přivýdělek, díky kterému si našla i několik nových přátel. Nyní jezdí 3–4× týdně a to hlavně večer nebo v noci, kdy není tak velký provoz aut, který nemá ráda. Hodnocení 4,92 hvězdičky za více než 1500 jízd ji řadí mezi ty absolutně nejlepší partnerské řidičky Uber v Česku. Těm ženám, které zvažují své další, nejen finanční možnosti, radí hlavně se nebát. Může se stát, že cestující nebude příjemný, to ale vynahradí setkání s dalšími 99 % skvělých uživatelů aplikace.
Uber a řidiči. Co si myslí o aplikaci a proč ji začali využívat:
- 91 % partnerských řidičů má kromě Uberu i jiný zdroj příjmů, což je nejvyšší podíl v celé střední a východní Evropě.
- 58 % řidičů začalo využívat aplikaci Uber kvůli dalšímu zdroji příjmů.
- 80,4 % je s ježděním s aplikací Uber nadmíru spokojeno – 73,3 % ji na škále od 1 do 10 (kdy 10 je nejlepší zkušenost) ohodnotilo známkou 8+.
- 93 % lidí jezdících s aplikací Uber by tuto činnost doporučilo i jiným lidem, kteří si chtějí přivydělat.