Češi mají na důvěru ve značky, které nakupují, jasný názor
Sedmý ročník marketingového ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2021 zná výsledky průzkumu zaměřeného na důvěru ve značky prodávané na území České republiky. Dotázáno bylo čtyři tisíce respondentů, kteří hodnotili přibližně sedm set značek z osmdesáti kategorií nejrůznějších oblastí, jako jsou služby, poskytovatelé energií, drogerie, potraviny a mnoho dalších. Program Důvěryhodné značky jako takové pandemie a společenská situace nezasáhla, naopak posílila. Nyní je důvěra a stabilita na trhu důležitější než kdy jindy. V soutěži byly oceněny nové kategorie jako autokosmetika, baterie, robotické sekačky nebo robotické vysavače, u kterých je zaznamenána rostoucí popularita. Nově byly oceněny i značky služeb a institucí, jako poskytovatelé telefonních a internetových služeb nebo stravenkové a benefitní karty. Nové kategorie byly rovněž mezi značkami lékárenských produktů. Mezi nejsilnějšími značkami celého průzkumu zazněla jména jako Jar, Dr. Max, nebo Invia. Tyto značky obhajují titul nejsilnějších značek v celém průzkumu pravidelně. Skokanem roku, tedy značka s největším meziročním nárustem, se stal Idelyn Urinal.
„Čeští spotřebitelé hodnotili v nezávislém průzkumu v 80 kategoriích přes 700 značek, které jsou nominovány automaticky na základě prodejů. V každé kategorii může být nejdůvěryhodnější pouze jedna značka, což zaručuje, že oceněné značky jsou skutečné silné a důvěryhodné. Letos po dvouleté pauze proběhlo vyhlášení Nejdůvěryhodnějších značek 2021 v rámci slavnostního galavečera, a to 11. listopadu tohoto roku v Martinickém paláci na Hradčanském náměstí v Praze,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Logo Nejdůvěryhodnější značka funguje v marketingu, jelikož je v každé kategorii pro daný rok exkluzivní a zákazníkům jasně říká, co to znamená. Kategorie v programu lehce obměňujeme či přidáváme nové v návaznosti na aktuální trendy,“ dodává Lukáš Matějka.
Třemi nejlepšími vítězi napříč celým výzkumem se staly značky Jar, Dr. Max a Invia. Skokanem roku se stala značka Idelyn Urinal, která měla největší procentuální nárůst oproti minulému roku. Průzkum poukázal na skutečnost, že Češi jsou velmi konzervativní. I proto opět zvolili 8 „stálic“, které obhájily titul napříč všemi 7 ročníky, jedná se o značky Kofola, Dr. Max, DM Drogerie, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl.
Letošní výsledky programu Důvěryhodné značky potvrzují zajímavé změny v nákupním chování
Zákazníci si své nákupy více plánují a promýšlejí. Roste počet těch, kteří se zajímají o zdravý životní styl a zdravou výživu. Zdravá výživa, fyzická aktivita a doplňky stravy jsou poté nejdůležitějšími nástroji, jak zlepšovat jednotlivé parametry vlastního zdraví. Prodej zdravějších kategorií potravin pokud jde o objem, vzrostl oproti roku 2019 o 12 procentních bodů. Lidé jsou obecně ochotnější si za tento sortiment více připlatit. Nejčastěji ze zdravých potravin nakupují čerstvou zeleninu a ovoce. Supermarketům a hypermarketům již v prodejích začínají konkurovat zejména farmářské trhy a specializované prodejny zaměřené na daný segment. Výzkum zaznamenal rovněž zvýšený nákup zdravějších potravin, ale i doplňků stravy. Ten by měl z pohledu spotřebitelů pokračovat i po skončení covidové pandemie.
Postřehy a zajímavosti letošního výzkumu
V kategorii „Skiareály “ se stal vítězem HORSKÝ RESORT DOLNÍ MORAVA. O vítězství tohoto areálu se zasloužili primárně spokojení moravští respondenti a milovníci zimních sportů z Vysočiny a Pardubického kraje.
Kategorie „Zábavní parky a aquaparky “ má vítěze AQUALAND MORAVIA. I zde pomohli k velice těsnému vítězství nad konkurencí spokojení moravští návštěvníci.
Vítězem kategorie „Vegetariánské a veganské produkty“ je značka GARDEN GOURMET. Tato značka zvítězila s velkým náskokem před svými konkurenty. Mají ji významně více v oblibě ženy a respondenti ze Středočeského kraje. Tuto kategorii hodnotili pouze ti, kteří se zajímají o zdravý životní styl. Letos to bylo 77% což je o 3 procenta více než v roce loňském – je vidět, že zájem o zdravé produkty v populaci stále postupně roste.
Partneři programu Důvěryhodné značky 2021:
- výzkumná agentura a odborný partner:
NielsenIQ - B2C mediální partneři:
- tisk: E15, Gurmet a tituly vydavatelství MAFRA
- rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Youradio news, rádio Zet
- instore propagaci zajišťuje City Digital Media a Store Media
- outdoorovou propagaci zajišťuje Bus TV
- internetový portál JenŽeny.cz
- B2B mediální partneři:
Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru - Speciální partneři:
Emailkampane.cz, Nestlé Professional, Parilla sound, TEPfactor, WAU! Studio
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2021:
KATEGORIE | ZNAČKA | VÝROBCE/DISTRIBUTOR |
ALKOHOL | BOŽKOV | Stock Plzeň-Božkov |
AUTOKOSMETIKA | SHERON | DF Partner |
BALENÉ VODY | MAGNESIA | Mattoni 1873 |
BATERIE | VARTA | VARTA Consumer Czech |
BEZDÝMNÉ TABÁKOVÉ VÝROBKY | IQOS | Philip Morris ČR |
ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SAVO | Unilever ČR |
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY | LINDT | Lindt & Sprüngli CEE |
DĚTSKÁ VÝŽIVA | SUNAR | Hero Czech |
DĚTSKÉ OBLEČENÍ | LUPILU | Lidl Česká republika |
FUNKČNÍ NÁPOJE | ISOSTAR | Esatrade |
KOŘENÍ | VITANA | Orkla Foods Česko a Slovensko |
KRMIVA PRO KOČKY | WHISKAS | Mars Czech |
KRMIVA PRO PSY | BRIT | Vafo Praha |
MALÉ SPOTŘEBIČE | ETA | ETA |
MASO A UZENINY | KOSTELECKÉ UZENINY | Kostelecké uzeniny |
MOBÍLNÍ TELEFONY | SAMSUNG | Samsung Electronics Czech and Slovak |
OSOBNÍ AUTOMOBILY | ŠKODA | Škoda Auto |
PAPÍROVÝ PROGRAM | ZEWA | Essity Czech Republic |
PIVA A PIVNÍ NÁPOJE | PILSNER URQUELL | Plzeňský Prazdroj |
PRACÍ PROSTŘEDKY | ARIEL | Procter & Gamble Czech Republic |
PRIVÁTNÍ ZNAČKY | K-CLASSIC | Kaufland Česká republika |
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | JAR | Procter & Gamble Czech Republic |
ROBOTICKÉ SEKAČKY | HUSQVARNA | Husqvarna Česko |
ROBOTICKÉ VYSAVAČE | KÄRCHER | Kärcher |
STAVEBNINY | YTONG | Xella CZ |
SUŠENKY A OPLATKY | OPAVIA | Mondelez Czech Republic |
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE | KOFOLA | Kofola ČeskoSlovensko |
TABÁKOVÉ VÝROBKY | MARLBORO | Philip Morris ČR |
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA | NIVEA | Beiersdorf |
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET | Nestlé Česko |
VÍNA | TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE | Templářské sklepy Čejkovice |
VLASOVÁ KOSMETIKA | HEAD & SHOULDERS | Procter & Gamble Czech Republic |
ZAHRADNÍ TECHNIKA | MOUNTFIELD | Mountfield |
ŽVÝKAČKY | ORBIT | Mars Czech |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2021:
KATEGORIE | ZNAČKA | VÝROBCE/DISTRIBUTOR |
PRODEJCI ELEKTRA | DATART | HP Tronic Zlín |
ČERPACÍ STANICE | BENZINA ORLEN GROUP | Unipetrol RPA |
PRODEJCI DROGERIE | DM DROGERIE | dm drogerie markt |
E-SHOPY S POTRAVINAMI | ROHLÍK.CZ | Velká pecka |
HOBBYMARKETY | OBI | OBI |
PRODEJCI LÉČIV | DR. MAX | Česká lékárna holding |
PRODEJCI NÁBYTKU | IKEA | IKEA Česká republika |
PRODEJCI OBUVI | DEICHMANN | Deichmann-Obuv |
PRODEJCI ODĚVŮ | H&M | H&M Hennes & Mauritz CZ |
PRODEJCI POTRAVIN | LIDL | Lidl Česká republika |
PRODEJCI SPODNÍHO PRÁDLA | ASTRATEX | Astratex |
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ | SPORTISIMO | Sportisimo |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2021:
KATEGORIE | ZNAČKA | VÝROBCE/DISTRIBUTOR |
BALÍKOVÉ SLUŽBY | PPL | PPL CZ / Deutsche Post DHL Group |
BANKY | ČESKÁ SPOŘITELNA | Česká spořitelna |
CESTOVNÍ AGENTURY | INVIA | Invia.cz |
DODAVATELÉ ENERGIÍ | SKUPINA ČEZ | Skupina ČEZ |
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY | MEDICOM CLINIC | Medicom Clinic |
LYŽAŘSKÁ STŘEDISKA | HORSKÝ RESORT DOLNÍ MORAVA | Sněžník |
OČNÍ KLINIKY | GEMINI | Gemini oční klinika |
STRAVENKOVÉ A BENEFITNÍ KARTY | SODEXO | Sodexo |
POJIŠŤOVNY | KOOPERATIVA | Kooperativa pojišťovna |
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB | ČESKÉ DRÁHY | České dráhy |
POSKYTOVATELÉ MIMOBANKOVNÍCH PŮJČEK | ZONKY.CZ | Benxy |
REALITNÍ KANCELÁŘE | M&M REALITY | M&M reality holding |
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB | T-MOBILE | T-Mobile Czech Republic |
ZÁBAVNÍ PARKY A AQUAPARKY | AQUALAND MORAVIA | ŽS REAL |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2021:
KATEGORIE | ZNAČKA | VÝROBCE/DISTRIBUTOR |
DERMOKOSMETIKA | VICHY | L’Oréal Česká republika |
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM | SUDOCREM | Teva Pharmaceuticals CR |
DĚTSKÉ VITAMÍNY | MARŤÁNCI | Stada Pharma CZ |
DOPLŇY STRAVY NA IMUNITU | PREVENTAN | Neuraxpharm Bohemia |
PÉČE O OČI | VISINE | Johnson & Johnson Czech Republic |
PROBIOTIKA | BIOPRON | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA ALERGII | FENISTIL | GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU | STREPSILS | Reckitt Benckiser (Czech Republic) |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ | VOLTAREN | GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic |
PŘÍPRAVKY NA GYNEKOLOGICKÉ POTÍŽE | CANESTEN GYN | Bayer |
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL | STOPTUSSIN | Teva Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI | GS CONDRO | Green – Swan Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ CESTY | IDELYN URINAL | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU | PROSTENAL | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA RÝMU | OLYNTH | Johnson & Johnson Czech Republic |
PŘÍPRAVKY NA STŘEVNÍ PROBLÉMY | ENDIARON | Sanofi-aventis |
PŘÍPRAVKY NA ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY | RENNIE | Bayer |
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY | FORESTO | Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST | IBALGIN | Sanofi-aventis |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ | PARALEN GRIP | Sanofi-aventis |
Další aktuální zajímavosti zde: www.duveryhodneznacky.cz
________________________________________________________________________________