ijournal.cz

Milka slaví 120. narozeniny a rozdává dárky

red Zdroj: Milka 16.4.2021 Zajímavosti

Značka čokolád Milka letos slaví své 120. narozeniny a využívá tuto příležitost k rozdávání dárků. I když je sama oslavencem, své fanoušky odmění během dubna a května celkem třikrát částkou 120 000 Kč, za kterou si výherci mohou splnit svá vlastní přání. U příležitosti tohoto jubilea Milka připomíná důležité momenty své historie. Jak vznikl její název a kde se na obalu vzala fialová kravička?

Milka120

Narozeniny Milky připadají na 24. dubna, kdy byla značka registrována v Německu. V rámci oslav letošního jubilea se mohou čeští fanoušci této čokolády zapojit do soutěže o štědré finanční výhry. Stačí koupit jakýkoliv Milka produkt a nahrát účtenku z nákupu na www.milka.cz. Na tři vylosované čeká výhra ve výši 120 000 Kč, za kterou si vítězové mohou splnit svá přání a sny. Soutěž probíhá od 12. dubna do 30. května.

Milka_obal_2020

Stodvacáté narozeniny jsou také ideální příležitostí ohlédnout se zpětně na nejvýznamnější milníky této značky čokolád. Věděli jste, že název Milka vznikl kombinací dvou německých slov? Konkrétně slova „Milch“ a „Kakao“, tedy spojením mléka a kakaa, což odkazuje na složení čokolád. Ty jsou vyráběny z lahodného alpského mléka a kakaa, které je produkováno prostřednictvím udržitelného programu Cocoa Life.

Od první tabulky k široké nabídce čokoládových dobrot

Za zakladatele Milky je považován Švýcar Philippe Suchard, který si v roce 1826 otevřel továrnu na výrobu čokolády. Když v roce 1901 začala továrna vyrábět čokoládu pod značkou Milka, objevovalo se jméno majitele i na jejích obalech. Původně velkým zlatým písmem ve středu tabulky, později tuto dominantní pozici získalo slovo Milka.

Milka_obal_1901_2.

Úplně první tabulka Milka čokolády byla prodána v roce 1901 v Německu. Od té doby se tyto čokolády, a další produkty zabalené v typicky fialové lila barvě, postupně staly jedněmi z nejpopulárnějších čokoládových pochoutek. Aktuálně si je mohou koupit lidé v 52 zemích po celém světě a každý den se během jediné hodiny prodá průměrně 150 000 kusů Milka produktů!

Na prvním papírovém obalu fialové barvy z roku 1901 byl vyobrazen pastevec s krávou v kopcovité krajině. Kráva je tak součástí značky od úplného začátku. Současnou podobu, a především roli v komunikaci Milky, však získala až později. Fialová kravička se tak, jak ji známe dnes, poprvé objevila v reklamě během roku 1972. O rok později se již stala ústřední postavou značky a objevila se poprvé i v televizi.

Milka_obal_1901

Populární Milka kravičku už dávno nenajdeme jen na tabulkových čokoládách. První rozšíření nabídky přišlo v roce 1926, kdy přibyly také speciální vánoční a velikonoční produkty. Od roku 1977 se začaly vyrábět tabulkové čokolády také ve vyšších gramážích než dosavadních 100 gramů. O deset let později, v roce 1987, se poprvé objevily čokoládové pralinky ve tvaru srdce. Tyto bonboniéry, které se dnes těší oblibě například během Valentýna, doplnily postupně i další tvary určené pro speciální příležitosti.

Když se podíváme do nedávné minulosti, zjistíme, že roku 2007 se rozrostla nabídka produktů o kategorii sušenek a jemného pečiva v kombinaci s nejjemnější Milka čokoládou. V dalších letech se portfolio Milky každoročně rozrůstalo o další a další novinky. V roce 2010 se tak například poprvé objevily Milka Choco Wafer, oplatky s kakaovou náplní přelité čokoládou. Že vám něco připomínají? Není tajemstvím, že inspirací jim byla populární česká Fidorka!

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Milka