V concept storu La Gallery Novesta se ve čtvrtek 26. února večer konala prezentace originální české módy Fashion shake XVI. Své nejnovější kolekce představily designérky Hana Frišonsová, Marcela Křížová a Jana Mikešová. Fashion shake se uskutečnil již po šestnácté, poprvé však odhalil své zcela nové pojetí a partnery.
Během Fashion shaku se veřejnosti a médiím představují převážně čeští nebo slovenští designéři. Každý z nich zde dostává prostor uvést svojí nejnovější kolekci. Ta jde následně do prodeje v La Gallery Novesta. Pouze během Fashion shaku mají návštěvníci možnost výjimečně zakoupit jednotlivé produkty se slevou 20 %. Od této chvíle se však Fashion shake mění – bude probíhat méně často z důvodu zachování exkluzivity akce a zkvalitnění konceptu. Nově se pro každý Fashion shake fotí vizuály a také započala spolupráce s několika významnými partnery.
„Fashion shake jsme sice uspořádali již po šestnácté, tento byl ale přeci v něčem úplně jiný. Vůbec poprvé jsme fotili vlastní vizuály s fotografem Ladislavem Kyllarem. Modelky jsou z agentury Czechoslovak Models. Tato nově nastartovaná spolupráce nám umožňuje na focení získat krásné začínající modelky, ony zase naberou potřebné zkušenosti. Své síly jsme spojili i s dalšími partnery zvučných jmen. Společnost Nespresso nám poskytla své designové kávovary, ze kterých se podávala lahodná káva a jedna z nejlepších vizážistek u nás, Lucie Hrušková Gibodová z Lancôme, o hosty pečovala a líčila je právě zmíněnou kosmetickou značkou,“ představuje novou podobu Fashion shaku Hana Zouvalová z La Gallery Novesta.
Cílem Fashion shaku je podpořit český a slovenský design. Svojí kolekci proto během večera představily hned tři módní návrhářky. Hana Frišonsová uvedla kolekci Futuhero, jež je inspirována novým druhem hrdiny, Marcela Křížová přišla se základní kolekcí No. 01 a Jana Mikešová představila Vesnu, bohyni jara.
Kolekce FUTUHERO od Hany Frišonsové je založená na vizi renesančního vědce z budoucnosti, který cestuje mezi dimenzemi a časem, čímž získává znalosti z různých odvětví a objevuje další možnosti. Oblečení je jeho prostředkem k sebevyjádření a reflektuje jeho osobnost. Hlavním motivem kolekce je přetvořená fotografie falešné jeskyně z Havlíčkových sadů. Ta zobrazuje právě přechod mezi jinými světy. Tuniky, topy a šaty jsou vyrobené z funkčního materiálu Coolmax a jsou jednoduché na nošení i údržbu. Modely doplňují háčkované doplňky z recyklovaného materiálu s ruční batikou. Hana nově také představila oversize mikiny z českých materiálů.
Marcelu Křížovou k vytvoření kolekce No. 01 vedl dlouhodobý zájem o vystavění osobitého a nadčasového šatníku pro dnešní ženu. Vybrala proto deset oděvů, které následně rozpracovala v kolekci. Dalším impulsem bylo objevení tzv. pravidla „5 piece french wardrobe“. Celý systém je založen na snadném principu, kdy si během jedné sezony člověk může pořídit pouze 5 kusů oděvu. Předpokladem je, že se vzdá malých a impulzivních nákupů a vymění je za investice do kvalitních kusů. Marcela v kolekci používá hlavně přírodní materiály v základních barevnostech černé, šedé, béžové a bílé a doplňuje je růžovým hedvábím nebo kostkou. Celá kolekce tak působí žensky a uvolněně. Její nositelka je sebevědomá a silná žena, která má ráda zajímavě řešené oděvy, oceňuje variabilitu, originalitu, to vše v duchu minimalismu.
Jana Mikešová, studentka ateliéru Módní tvorby na UMPRUM, tvoří pod značkou MIK. Využívá již téměř zapomenutých technik, jako je předení nebo drhání. Výsledkem její tvorby jsou nepřehlédnutelné modely inspirované přírodou. Nejnovější kolekce MIK se navrací k lidovým kořenům a čerpá ze slovanské kultury. Nese název Vesna po bohyni jara, kterou charakterizuje něžnost, nevinnost a smyslnost, jež stojí za přirozenou krásou. Vesna, to jsou nadčasové, převážně ručně vyráběné oděvy pro volný čas v čistém designu. Jemnost odráží použité materiály jako alpaka, hedvábí, mohér či vlna merino. Ať už nositelka oblékne lehoučké šaty, nebo svetr či tuniku z ultra silné příze, vždy bude vypadat a cítit se nadmíru žensky.
La Gallery Novesta
Concept store La Gallery Novesta vznikl v květnu 2012 s cílem podporovat český a slovenský design. Nabízí primárně oděv, šperky, doplňky a obuv českých a slovenských designérů. Nabídka je obvykle trvalá, přechází ze sezony do následující, a nově se v ní objevuje i produktový design. Zahraniční designéři zde hostují v limitovaném čase. V současné době je v nabídce více než 30 jmen či značek, mezi nimi například Jakub Polanka, Hana Zárubová, Zuzana Kubíčková, Lenka Štěpánková, Hanuš Lamr, Betty Bonhard, Mirka Talavašková, Markéta Kopecká a další. To vše pod záštitou mateřské firmy NOVESTA, která je zastoupena obuví. Koncept vznikl jako vize platformy pro návrháře, kteří nemají své vlastní prodejní místo kromě showroomů, ale také jako prostoru pro komunikaci mezi designéry, umělci a obchodníky. V rámci speciálních večerů s názvem Fashion shake se průběžně představují nové módní kolekce. Black pin je šicí dílna, která od listopadu 2014 spadá pod křídla La Gallery Novesta a propojuje návrháře, obchod a výrobu v jednom společném prostoru.