ijournal.cz

Co si nejčastěji objednáváme online?

red Zdroj: Dáme jídlo/Dáme market 5.11.2022 Zajímavosti

Už skoro dva roky může česká internetová populace objednávat spotřební produkty online se super rychlým doručením až ke dveřím. V roce 2021 jim tuto službu jako první přinesla platforma Dáme market. Svým zákazníkům nabídla čerstvé potraviny od pečiva, přes zeleninu a ovoce, až po mléčné výrobky. I když je fresh sortiment pro Dáme market klíčový, není jediný. Na platformě lze pořídit třeba i drogistické zboží nebo dárky. A právě u této příležitosti jsme se pro vás podívali do statistik a rozhodli se odhalit, jaké produkty mají Češi nejraději.

Dáme jídlo

Podle statistik platformy Dáme market mají Češi nejraději sýry. V minulém roce tvořily produkty z této kategorie napříč regiony přes 30 % objednávek, nejpopulárnější pak byly české sýry od Madety. Druhou pozici v roce 2021 obsadily limonády (zejména Coca-Cola a Kofola) s více než 28 % a třetí čerstvá zelenina s 25,5 %. Co se konkrétních produktů týče, kraloval nákupním košíkům v drtivé většině regionů banán (v průměru 9 % objednávek), pouze v Liberci a v Olomouci obsadil první příčku tukový rohlík.

Nejčastěji nakupované kategorie v celé České republice

2021                                                              2022

tabulka




















V roce 2022 s růstem celkového objemu narostl i počet objednávek u některých specifických produktů. Zatím nejprodávanějším artiklem je tukový rohlík, který tvořil v průměru přes 15 % objednávek napříč regiony (největší popularitu mají rohlíky v Českých Budějovicích, kde se zatím objevily ve 21,65 % objednávek). Pozici nejoblíbenější kategorie si zatím i v roce 2022 udržely sýry, které tvořily více než 34 % objednávek, limonády pak předčila čerstvá zelenina (31,39 %), která se v počtu objednávek umístila na druhé příčce.


Nejčastěji nakupované produkty v celé České republice

2021                                                                  2022

tabulka




















V uplynulém roce snědli Češi poměrově nejvíce zeleniny a ovoce v říjnu a listopadu. Limonády svůj loňský peak zažily v červnu a červenci, o prvenství se v regionech přetahují Coca Cola a Kofola.

Mezi oblíbené produkty letošního roku patřila také hotová jídla. I proto Dáme market navázal v pololetí spolupráci se značkou Cibule šéfkuchaře Filipa Sajlera, který zákazníkům nabízí hotovky z kvalitních surovin bez přidaných éček. Právě ze Sajlerova sortimentu si zatím nejlépe vede holandský řízek, který se zařadil mezi říjnové bestsellery. Skvěle se ale dařilo i indickému butter chicken s rýží nebo tradiční české svíčkové.

Přinášíme recept na Tatar Parisian, který doporučuje vyzkoušet známý kuchař z bývalé dvojice pořadu Kluci v akci vysílaném v České televizi.

Tatarák na pařížský způsob
suroviny na 8 porcíTatarak na parizsky zpusob

500g    hovězí svíčkové
50 ml olivového oleje
60g      šalotka
60g      sterilovaných okurek
60g      žampionů
40 ml   zakysané smetany/creme fraiche
50g      dijonské hořčice
40g      květů kapary
worcestrová omáčka
pažitka
citrónová šťáva
čerstvě mletý pepř
sůl

Postup:
Očištěné a dobře vychlazené maso nakrájíme na drobné kostičky. Maso smícháme s olivovým olejem, worchesterem, najemno nakrájenou šalotkou, okurkami, žampiony, přidáme smetanu, hořčicí, nasekané kapary a petrželkou. Dochutíme solí, pepřem a citrónovou šťávou.




 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Dáme jídlo/Dáme market