ijournal.cz

Co dělat, když odlet na dovolenou neprobíhá podle vašich představ

red Zdroj: Click2Claim 8.7.2015 Cestování, Rady, tipy, názory

Doba letních dovolených je již v plném proudu. Většina z nás se na nějakou chystá a doufá, že vše proběhne podle našich představ. Ale co když se pokazí už začátek dovolené, tedy odlet do vytouženého odpočinkového ráje? Let může být odložen, přesměrován, nebo dokonce zrušen. A zatímco o možnostech řešení potíží při ztrátě zavazadel či špatnému ubytování ví většina z nás, o možnosti kompenzací zrušených a zpožděných letů v rámci EU ví pouze malá část cestujících. Těmito situacemi se na našem trhu zabývá společnost Click2Claim.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cestující jako jednotlivci málokdy vyžadují kompenzace v případě problémů s lety v rámci EU. Je to dáno především obavou z komplikovaných a zdlouhavých jednání s leteckými společnostmi,“ uvádí František Herynk, ředitel společnosti Click2Claim. „Právo na kompenzaci se vztahuje na pravidelnou leteckou dopravu, charterové lety i nízkonákladové letecké dopravce a je zaručeno v rámci direktivy Evropské unie, kterou se musí řídit všechny letecké společnosti v Evropě,“ dodává František Herynk.

Až dvě třetiny cestujících u nás se nedomáhají náhrad za zpožděné nebo zrušené lety. Je to způsobeno především obavou ze složitých jednání a odmítnutí ze strany leteckých společností. Pokud se o kompenzace uchází samotní cestující, často se potýkají s odmítnutím žádosti s tím, že šlo             o mimořádnou okolnost, tedy například vliv počasí, stávka nebo technická závada. Tyto případy sice spadají do výjimek, které direktiva stanovuje, cestující však nemají žádnou šanci si ověřit, zda jsou taková tvrzení pravdivá. Těmto komplikacím lze předejít, pokud budete kompenzaci řešit s pomocí profesionálů, kteří se v daném oboru pohybují.

            V jakých případech za Vás může společnost Click2Claim žádat kompenzaci?

Pokud byl let opožděn
o více než 3 hodiny oproti plánovanému času příletu do cílového místa určení. V případě zrušení letu, pokud Vás aerolinky neinformovaly s dostatečným předstihem, který je alespoň 14 dní.
Při přesměrování letu, tedy pokud jste se dostali do cílového místa určení s odlišným číslem letu nebo s jinou leteckou společností a tato změna měla za následek zpoždění Vašeho příletu do cílového místa určení Vaší cesty.
Pokud jste nuceni cestovat v nižší přepravní třídě, než jste měli podle Vaší letenky nárok, z důvodu nedostatku míst na palubě.
Při odepření nástupu
, pokud máte potvrzenou rezervaci a letecká společnost Vás odmítne odbavit, protože prodala na let více letenek než je kapacita letadla.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Click2Claim