
Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží, spotřebního zboží, doplňků stravy a OTC produktů (s výjimkou tabákových výrobků), které byly na český trh uvedeny (nebo jsou uváděny) v období od ledna 2018 až do konce května 2019.
O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo 159 nových a inovovaných výrobků. Ty se utkaly o přízeň spotřebitelů ve 33 potravinářských a 19 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo i tento rok poměrně různorodé. Kromě už prakticky klasických kategorií, jako jsou Piva, Pet food, Opalovací kosmetika apod., se letos v soutěži nově objevila například kategorie Jídla na cesty, která odráží vzrůstající popularitu segmentu food to go, nebo Potřeby pro domácí mazlíčky. Ta reflektuje současný trend, kdy spotřebitelé stále více dbají na potřeby svých čtyřnohých miláčků. Do různorodosti kategorií letos více zasáhlo i odvětví spotřebního zboží, které se v posledních letech stále častěji objevuje i v řetězcích s rychloobrátkovým zbožím. Proto tento rok můžeme mezi vítězi prvně spatřit např. dětské oblečení nebo žehlicí prkno.
Jak se volí Nejlepší novinky? Své k tomu řeknou čtyři tisíce českých spotřebitelů i odborníci
Podkladem pro udělení ocenění jsou výsledky jedinečného výzkumu, jenž i tento rok realizovala společnost Nielsen. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a cílem bylo zjistit, který z výrobků v každé kategorii považují čeští spotřebitelé za nejlepší.
Absolutním vítězem, tedy produktem, který dopadl v průzkumu celkově nejlépe, se pak stala redesignovaná řada sektů Bohemia Sekt. Oceněny byly také novinky, které zaujaly spotřebitele v rámci doprovodných soutěží pořádaných mediálními partnery programu.
Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Její členy nejvíce zaujalo inovativní řešení kapesníčků Zewa Softis od společnosti Essity Czech Republic, které proto obdržely Čestné uznání poroty.
Vítěze čeká mediální zviditelnění
Slavnostním galavečerem už tradičně odstartovala rozsáhlá podpora vítězných novinek. Oceněné společnosti mohou při propagaci vítězných výrobků po dobu jednoho roku užívat logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2019 v marketingových kampaních a až do konce roku 2020 mohou mít umístěno logo na obalech vítězných výrobků.
Další podporu připravuje organizátor nejen ve spolupráci s mediálními partnery programu. Program a jeho vítěze i tento rok podpoří marketingová kampaň, která proběhne v televizi, tištěných médiích, na internetu a sociálních sítích, v obchodech i v čekárnách lékařských ordinací či městské hromadné dopravě.
Mimo zmíněnou marketingovou podporu je také realizována podpora u vybraných maloobchodníků i nákupčích v hlavních řetězcích, kterým jsou vzorky vítězných produktů distribuovány k vyzkoušení. Nákupčí i někteří maloobchodníci tak mají mezi prvními možnost sami vyzkoušet výrobky, které by přinejmenším podle názoru českých spotřebitelů (tedy zákazníků) neměly chybět v jejich obchodech.
Rok 2020 bude pro program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka významný, jelikož oslaví svůj jubilejní, 20. ročník. Organizátor již nyní k tomuto jubileu připravuje v programu inovace, které budou odhalovány průběžně po celý příští ročník počínaje podzimním otevřením registrace produktových novinek.
Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2019:
- výzkumná společnost: Nielsen Czech Republic
- B2C mediální partneři:
tisk: Gurmet
rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Youradio talk
internetové portály: Babinet, Jen ženy
outdoor a in-store: Inpublic Group, MediaPharma, Porel Digital Media, Store Media
- B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, ZaPnovinky, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, kongres Samoška, obalový kongres Obalko
- partneři ceremonie: Behavio, Nielsen Brandbank, ppm factum, Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, Tepfactor, Wau Studio
- partner e-mailové komunikace a partner techniky: Email kampaně, Parilla Sound

Příloha č. 1:
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ
Kategorie | Vítězný produkt | Společnost |
Alkohol | FERNET STOCK | STOCK PLZEŇ BOŽKOV |
Autokosmetika | SHERON AUTOKOSMETIKA | DF PARTNER |
Aviváže | AVIVÁŽE SILAN SUPRÊME | HENKEL ČR |
Bonbony | PEDRO FRUJTY | THE CANDY PLUS SWEET FACTORY |
Cidery | FRISCO SPRITZ | PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
Čokoládové cukrovinky | BILLA PREMIUM BELGICKÉ PRALINKY | BILLA |
Dámská intimní hygiena | BELLA INTIMNÍ HYGIENA | TZMO CZECH REPUBLIC |
Dětská kosmetika | FRED & FLO DĚTSKÉ ČISTICÍ UBROUSKY PRO CITLIVOU POKOŽKU | TESCO STORES ČR |
Dětská výživa | NATURE´S PROMISE BIO BABY FOOD | ALBERT ČESKÁ REPUBLIKA |
Dětské oblečení | KUNIBOO DĚTSKÉ OBLEČENÍ | KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
Dětské pleny | BELLA BABY HAPPY | TZMO CZECH REPUBLIC |
Doplňky stravy | GERIMAX | VITANA |
Džusy, nektary a ovocné nápoje | BIO BŘEZOVÁ ŠŤÁVA S PŘÍCHUTÍ ZÁZVORU A LIMETKY | FOODISH |
Hotová jídla a polotovary | HAMÉ TRHANÉ MASO | HAMÉ |
Instantní potraviny | PENNY POLÉVKY DO HRNEČKU | PENNY MARKET |
Jídla na cestu | SIMPLY FRESH SALÁTY | BAPA |
Jogurty a jogurtové nápoje | MILKO ŘECKÝ JOGURT 4% | POLABSKÉ MLÉKÁRNY |
Konzervované potraviny | VITANA POLÉVKY UVAŘENÁ A ZAVAŘENÁ | VITANA |
Koupelová kosmetika | AUTHENTIC TOYA AROMA SPRCHOVÉ GELY | TOMIL |
Kuchyňské potřeby | CLEVER PEČICÍ PAPÍR | BILLA |
Maso a masné výrobky | DOBRÉ MASO NA GRIL | PENNY MARKET |
Mléčné dezerty | KRAJANKA ZAKYSANÁ SMETANA RUMOVÉ KOULE | ALIMPEX FOOD |
Mopy a smetáky | ULTRAMAT TURBO | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Nealko pivo a pivní nápoje | BIRELL HROZNO | PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
Ochucovadla | HELLMANN’S KEČUP | UNILEVER ČR |
Oleje | EXTRA PANENSKÉ OLIVOVÉ OLEJE FJK | GASTON |
Opalovací kosmetika | ASTRID SUN | SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Papírový program | ZEWA SOFTIS | ESSITY CZECH REPUBLIC |
Paštiky | PAŠTIKA JÁTROVÝ SÝR | UZENINY PŘÍBRAM |
Pet food pro kočky | AKINU MASÍČKA KUŘECÍ ŘEZANKY | AKINU CZ |
Pet food pro psy | BRIT FRESH | VAFO PRAHA |
Pivo | KOZEL MISTRŮV LEŽÁK | PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |
Pleťová kosmetika | GARNIER SKIN CLEANSING DVOUFÁZOVÁ MICELÁRNÍ VODA 3V1 | L’ORÉAL ČESKÁ REPUBLIKA |
Potřeby pro domácí mazlíčky | CLEVER STELIVO PRO KOČKY | BILLA |
Potřeby pro domácnost | VILEDA TOTAL REFLECT PLUS ŽEHLICÍ PRKNO | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Přípravky do myčky nádobí | SOMAT GOLD | HENKEL ČR |
Přípravky na úklid podlah | JELEN TEKUTÝ REJŽÁK MEDUŇKA | SCHICHT |
Přírodní sladidla | BILLA PREMIUM AKÁTOVÝ MED | BILLA |
Rybí speciality | SARDINKY FILETY FJK | GASTON |
Saláty a pomazánky | CLEVER TRADIČNÍ POMAZÁNKOVÉ | BILLA |
Sladké pečivo | MORAVSKÝ KOLÁČ S MÁSLOVOU DROBENKOU | TESCO STORES ČR |
Slané pochutiny | KARLOVA KORUNA NAŠE BRAMBŮRKY | PENNY MARKET |
Snacky | ALBERT OŘÍŠKY GO NUTS | ALBERT ČESKÁ REPUBLIKA |
Speciální potraviny | BEZLEPKOVÁ ŘADA FREE | BILLA |
Sýry | PAŘENÉ SÝRY KOLIBA | ALIMPEX FOOD |
Šumivá vína | BOHEMIA SEKT | BOHEMIA SEKT |
Tělová kosmetika | INDULONA TĚLOVÉ MLÉKO | SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Těstoviny | TESCO ITALSKÉ TĚSTOVINY | TESCO STORES ČR |
Uzeniny | ŘEZNÍKŮV TALÍŘ | PENNY MARKET |
Vína | I HEART | BOHEMIA SEKT |
Zmrzliny | POLÁRKA | ALIMPEX FOOD |
Žvýkačky | MENTOS PURE FRESH FRUIT ŽVÝKAČKY | PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
Absolutní vítěz | BOHEMIA SEKT | BOHEMIA SEKT |
Příloha 2:
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH
médium | vítězný produkt | společnost |
Babinet.cz | ULTRAMAT TURBO | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Čestné uznání odborné poroty | ZEWA SOFTIS | ESSITY CZECH REPUBLIC |
Evropa 2 | ZEWA SOFTIS | ESSITY CZECH REPUBLIC |
Frekvence 1 | ASTRID SUN | SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Gurmet | BOHEMIA SEKT | BOHEMIASEKT |
JENŽENY.CZ | MENTOS PURE FRESH FRUIT ŽVÝKAČKY | PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |
POREL Digital Media | BIRELL HROZNO | PLZEŇSKÝ PRAZDROJ |