ijournal.cz

Dallmayr: káva není a nebude fast foodový produkt

red Zdroj: Dallmayr 13.7.2023 Gastronomie

Je jednou z nejobchodovanějších komodit na světě, zaměstnává přes sto miliónů lidí a každou vteřinu se na planetě vypije více než 26 tisíc šálků kávy. Přestože Češi nepatří mezi kávové fajnšmekry, konečně přitvrdili. Kvalita samozřejmě něco stojí, ale to, zdá se, Češi akceptují. Dokazuje to případ proslulé německé značky Dallmayr, která dnes těží z toho, že Čechy nepodcenila. Ani ty, co pijí kávu z jejích automatů.

 Plantáž


Tradice firmy sahá až do roku 1700, kdy společnost vznikla v Mnichově jako lahůdkářství. Prvních 200 let se zabývala výhradně lahůdkářstvím ve velkém stylu, postupně se vypracovala až na dvorního dodavatele bavorského královského paláce.  K zákazníkům patřil i německý císařský dvůr a 14 dalších evropských knížecích a královských dvorů. Jméno Dallmayr společnost získala v 19. století, kdy ji koupil Alois Dallmayr. Dallmayr Delikatessenhaus dodnes sídlí na mnichovské Dienerstraße a patří mezi čtyři nejvyhledávanější lahůdkářství na světě. Obchod s kávou Dallmayr spustil ve 30. letech minulého století, kdy vznikla značka Dallmayr Kaffee. V České republice působí společnost 22 let pod vedením generálního ředitele René Siona.

DALLMAYR

„I když už žijeme v digitálním věku, naše práce v sobě nese pohádkový závan historie, symbolizuje vysoké nároky na kvalitu a na gastronomický požitek. Dodnes se pyšníme 16 tituly dvorních dodavatelů, včetně královského bavorského dvora a císařského německého dvora,“ uvádí René Sion, generální ředitel společnosti Dallmayr v České republice.

René Sion_galerie

Káva není a nebude podle René Siona nikdy fast foodový produkt, potřebuje čas na správnou přípravu i na vychutnání. „Většinou si ji dáváte s někým, je to společenská záležitost. Pojí se s chvílí pohody, vytváří inspirativní prostor k jednání či uzavření kontraktu,“ komentuje unikátnost kávového rituálu René Sion. „Našimi zákazníky jsou firmy, kavárny, restaurace, ale i čerpací stanice. Pro eventy zajišťujeme kompletní catering dle požadavků klientů. Provozujeme „kávový“ catering při diplomatických a významných společenských událostech nebo při nejprestižnějších akcích na Pražském hradě, včetně nedávné inaugurace prezidenta Petra Pavla,“ vypočítává René Sion. Vybavení pro klienty zahrnuje i značkový porcelán, který voňavému kávovému obřadu propůjčuje lesk dlouhé tradice.

DALLMAYR


Mobilní univerzální kavárnička  – Cafédock

Šálek kávy pomáhá v současné době aspoň na chvíli se zastavit. Trendem ve firmách je budování oddechových koutků nebo zón pro relaxaci zaměstnanců. A kávová tradice se s tímto moderním prostředím dá výborně propojit. René Sion přišel na myšlenku mobilního cafédocku – elegantní pojízdné minikávárny s čistými křivkami a perfektním řemeslným provedením, která v relaxačních zónách nabízí voňavý nápoj z kávovaru spolu s dalším občerstvením – voda, džusy v miniledničce, bagety, včetně zásoby kelímků, lžiček, míchátek, ale i rezervního barelu na vodu nebo odpadkového koše.

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho!

Autor

red

Zdroj: Dallmayr